Menu Zavřeno

Nejlepší zajímavosti o Titaniku

Titanic, luxusní pasažérský parník, se stal slavným i tragickým symbolem poté, co ztroskotal na své první plavbě v roce 1912. Zde jsou některé zajímavosti o Titaniku:

  1. Přepych a luxus: Titanic byl považován za největší a nejluxusnější loď své doby. Nabízel luxusní vybavení, jako byly krbu, koupelny, tenisové kurty, a dokonce plavecký bazén.
  2. Přeprava pasažérů: Titanic mohl přepravit přes 2 200 pasažérů a posádku. Mezi pasažéry byly osobnosti jako John Jacob Astor IV, Molly Brown a Benjamin Guggenheim.
  3. Ztroskotání: Titanic narazil na ledovec ve vodách severního Atlantiku na své první plavbě z Southamptonu do New Yorku 14. dubna 1912. Tato tragédie si vyžádala životy více než 1 500 lidí.
  4. Nouzové čluny: Titanic měl dostatek nouzových člunů pro všechny pasažéry, ale nebyly naplněny do plné kapacity. Tento fakt vedl k vyššímu počtu obětí.
  5. Nedostatek záchranných prostředků: Na palubě bylo nedostatek záchranných prostředků, jako byly záchranné vesty, což vedlo k většímu počtu utonulých.
  6. Pomoc od jiných lodí: Poté, co Titanic narazil na ledovec, přišel na pomoc další parník, Carpathia, který zachránil přeživší na záchranných člunech.
  7. Vyšetřování katastrofy: Po katastrofě bylo zahájeno vyšetřování. Ve výsledku byly zavedeny nové bezpečnostní standardy pro lodě, včetně povinnosti udržovat 24hodinový radiové spojení.
  8. Film Titanic: V roce 1997 režisér James Cameron natočil slavný film „Titanic“, který se stal jedním z nejúspěšnějších filmů v historii a získal mnoho ocenění, včetně Oscara.
  9. Vrak Titaniku: Vrak Titaniku byl objeven až v roce 1985 v hloubce 3 800 metrů pod hladinou Atlantiku. Vrak byl silně poškozen a roztroušen na mořském dně.
  10. Muzeum Titanic: Existuje několik muzeí věnovaných Titaniku, včetně muzea v Belfastu, kde byl Titanic postaven, a muzea ve Spojených státech.

Titanic zůstává v povědomí lidí jako symbol tragédie a ztroskotání, a jeho příběh přitahuje pozornost lidí po celém světě dodnes.

Víte, že..

  1. Poté, co loď zasáhla ledovec, trvalo 2 hodiny a 40 minut, než se potopila.
  2. Titanik mohl být zachráněn, pokud by nedošlo k 30 sekundovému zpoždění při příkazu pro změnu kurzu. 
  3. Většina záchranných člunů puštěných z Titaniku nebyla naplněna. 
  4. Hlavní pekař Titaniku se opil, jen tak vydržel v mrznoucí vodě 2 hodiny, dokud nebyl zachráněn. 
  5. Hudebníci z Titaniku hráli dokuď se nepotopil.
  6. Pouze 333 těl obětí bylo nalezeno.
  7. Čtvrtý komín byl falešný. Bylo přidán, aby loď působila mohutněji a byla symetrická.
  8. Japonci, kteří přežili havárii, byli ve své zemi nazváni zbabělci.
  9. Téměř tucet párů na Titaniku bylo na svatební cestě.
  10. Až 53 % lidí na mohlo přežít díky člunům. Přežilo jen 31 %.
  11. Žádný z 30 inženýrů, neopustil Titanik. Zůstali, aby mohli ostatní uniknout.
  12. Ledovec, který potopil Titanik, se odtrhl někdy v roce 1000 př. n. l.
  13. Dněšní lodě mají větší pravděpodobnost, že se setkají s ledovcem.
  14. Trvalo 73 let, než byl nalezen vrak Titaniku.
  15. 3 z 12 psů přežili.
  16. Kim II-Sung, zakladatel Severní Koreje, se narodil v den, kdy se Titanik potopil.
  17. 29 dní poté, co se Titanik potopil, byl vydán film o něm s herečkou, která přežila.
  18. Muž, který přežil potopení lodi v roce 1871, překonal své obavy a rozhodl se opět plavit v roce 1912, zemřel při potopení Titaniku.
  19. Kněz na Titaniku odmítl nastoupit na záchranný člun. Místo toho zůstal stát, aby požehnal lidem, kteří zůstali na lodi. 
  20. V roce 1898, 14 let předtím, než Titanik potopil, autor Morgan Robertson napsal knihu o lodi Titan, která narazila do ledovce a potopila se.
  21. Existují konspirační teorie o tom, že se Titanik nikdy nepotopil a to byl to jen pojistný podvod.
  22. Ben Guggenheim, dědic hornického magnáta Meyera Guggenheima, byl oblečený v jeho nejkrásnějším obleku, pil brandy a kouřil doutník, když se loď potápěla.
  23. Film získal 11 Oscarů, ale žádný za herectví. 
  24. Titanik II bude replika Titaniku, která vypluje v roce 2018. 
  25. Elektrárna Titaniku byla schopna produkovat více energie než průměrná městská elektrárna v dnešní době.