Menu Zavřeno

Jak vybrat mobil?

NEJLEPŠÍ MOBILY

Mobilní telefon je již nedílnou součástí každodenního života. Zatímco kdysi jsme ho využívali jen na telefonování, dnes nám slouží ke komunikaci s přáteli, fotografování a ukládání osobních dokumentů. Smartphony patří dnes mezi nejlepší mobilní telefony, protože zvládají více funkcí najednou a můžete si je upravit podle sebe instalováním různých aplikací. Bez problémů zkontrolujete emaily, zůstáváte po celých 24 hodin online, víte si zakoupit jízdenku na MHD a máte nonstop dostupný internet banking.

Jak vybírat mobilní telefon?

Velikost mobilu – dotykový mobil by měl mít velikost alespoň 4 ‚(úhlopříčka alespoň 4 palce), aby se dal pohoda ovládat. Standardně se prodávají smartphony s úhlopříčkou minimálně 5 ‚, což umožňuje pohodlné používání internetu i psaní na dotykové klávesnici. Populárními se stávají smartphony s úhlopříčkou 6 ‚, což je jen o jeden palec méně, než mají nejmenší tablety.

Operační systém – Android od společnosti Google je nejrozšířenější. Nabízí možnost instalace množství aplikací (značky jako Samsung, Lenovo, Prestigio, LG, HTC, Huawei, Asus, a další). Windows je operační systém od Microsoftu, podobá se prostředím ovládání na tablety (značky Microsoft a Nokia). Apple má vlastní operační systém iOS, který je v každém smartphonu iPhone.

Procesor – výkon je určován taktovým frekvencí a počtem jader a jde o opravdu důležitý údaj. Taktových frekvence je udávána v GHz a čím vyšší je frekvence tím výkonnější je mobil. V současnosti by mobil měl mít alespoň 2 jádra, jedno je nedostatečné vzhledem k nároky internetových prohlížečů a aplikací.

Operační paměť (RAM) – je interní úložiště, kde jsou uloženy především data, se kterými pracuje operační systém. Kdysi by vám stačilo 512 MB RAM, nyní potřebujete alespoň 1 GB.

Fotoaparát – mobil nikdy úplně nenahradí fotoaparáty, ale je vždy po ruce, a tak jím fotíme častěji než fotoaparátem. Podle toho, jak často fotíte, vybírejte kvalitu fotoaparátu (pokud vám na focení záleží hledejte informace o kvalitě použité čočky a kolik Mpx fotoaparát má). Na trhu jsou již mobily, které dokáží dělat videa ve FULL HD kvalitě, nebo dokonce 4K.