Zajímavosti o bagrech

Víte, že..

Mezi jeho základní části patří podkop s pracovním zařízením, kabina s pracovištěm obsluhy a podvozek.

Podkop (rameno) je základní pracovní části prakticky všech bagrů.

Rypadla-nakladače jsou univerzální stroje, původně na traktorovém podvozku. Na přední části je nakládací lopata, na zadní části je podkopové zařízení.

Traktorbagry rozvinula v druhé polovině 20. století zvláště anglická firma JCB.

Univerzálnost traktorbagr strojů je však vykoupena nižším výkonem a menší obratností.

Do 9 tun obecně používáme označení „minibagr“.

10 – 30 tun se řadí do kategorie středních bagrů.

Existují bagry o hmotnosti až 800 tun, které dokáží najednou uzvednout v lopatě materiál o hmotnosti až 70 tun.

Velké bagry jsou už natolik těžké a rozměrné, že jejich přeprava do místa určení se provádí po demontovaných částech.

Jedničkou mezi výrobci stavebních strojů je společnost Caterpillar.

V kategorii minibagrů patří mezi špičky TAKEUCHI, KUBOTA, YANMAR, BOBCAT či NEUSON.

Od roku 2005 se začalo v bagrech využívat hybridních pohonů.

Nejnovější trendem jsou inteligentní stroje, kdy je pomocí GPS možno se strojem pracovat v 3D prostoru.


Pokud znáte další zajímavosti, napište je do komentářů – my doplníme.