Jsou lepší žluté nebo černé banány?

Banány jsou potravinou, která je lahodná a zároveň zdravá. Vitamíny a užitečné látky v nich jsou skvělým pomocníkem pro zdraví našeho těla. Přečtěte si pár benefitů, které konzumace banánů přináší.

  1. Prevence onkologických nemocí
    Banány obsahují protein, který pomáhá předcházet onkologických podmínek. Doporučují se konzumovat zralé kusy, které tohoto proteinu obsahují nejvíce.
  2. Svalové křeče
    Nedostatek minerálů je častou příčinou křečí. Tím, že konzumuje banány, které jsou bohaté na draslík a hořčík, můžete svalové křeče omezit.
  3. Ledviny
    Potraviny, které obsahují dostatek draslíku pomáhají omezit ledvinové kameny. Podle jedné studie, pravidelná konzumace banánů může také snížit onemocnění o 40%.
  4. Čisté žíly
    Cholesterol je hlavní příčinou cévních onemocnění. Banány obsahují fytosteroly, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi a udržují zdraví vašeho cévního systému.
  5. Zdravý žaludek
    Banány se doporučuje lidem s žaludečními vředy. Obsahují speciální enzym, který zvyšuje sekreci hlenu, který chrání žaludeční stěny.
  6. Zdroj energie
    Díky hojnosti vitamínů a minerálů, jsou banány výborným zdrojem energie. Jednoduché sacharidy jsou rychle stravitelné a jsou téměř okamžitým zdrojem energie.
  7. Odstranění únavy
    Banány obsahují dopamin „hormon štěstí“ a spolu s B komplexem pozitivně ovlivňují nervový systém.
  8. Pomáhají diabetikům
    Mají typ rezistentního škrob, který pomáhá zlepšit diabetes 2. typu. Zelené banány obsahují více této látky. Průměrný zelený banán obsahuje 12 g škrobu zatímco zralé pouze 5 g.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *