Jsou lepší žluté nebo černé banány?

Banány jsou potravinou, která je lahodná a zároveň zdravá. Vitamíny a užitečné látky v nich jsou skvělým pomocníkem pro zdraví našeho těla. Přečtěte si pár benefitů, které konzumace banánů přináší.

Prevence onkologických nemocí

Banány obsahují protein, který pomáhá předcházet onkologických podmínek. Doporučují se konzumovat zralé kusy, které tohoto proteinu obsahují nejvíce.

Svalové křeče

Nedostatek minerálů je častou příčinou křečí. Tím, že konzumuje banány, které jsou bohaté na draslík a hořčík, můžete svalové křeče omezit.

Ledviny

Potraviny, které obsahují dostatek draslíku pomáhají omezit ledvinové kameny. Podle jedné studie, pravidelná konzumace banánů může také snížit onemocnění o 40%.

Čisté žíly

Cholesterol je hlavní příčinou cévních onemocnění. Banány obsahují fytosteroly, které pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi a udržují zdraví vašeho cévního systému.

Zdravý žaludek

Banány se doporučuje lidem s žaludečními vředy. Obsahují speciální enzym, který zvyšuje sekreci hlenu, který chrání žaludeční stěny.

Zdroj energie

Díky hojnosti vitamínů a minerálů, jsou banány výborným zdrojem energie. Jednoduché sacharidy jsou rychle stravitelné a jsou téměř okamžitým zdrojem energie.

Odstranění únavy

Banány obsahují dopamin „hormon štěstí“ a spolu s B komplexem pozitivně ovlivňují nervový systém.

Pomáhají diabetikům

Mají typ rezistentního škrob, který pomáhá zlepšit diabetes 2. typu. Zelené banány obsahují více této látky. Průměrný zelený banán obsahuje 12 g škrobu zatímco zralé pouze 5 g.